Cara Perkenalan Saya Dengan Shaklee

Jodoh pertemuan pasti ada jalan ceritanya


Ini cerita saya bersama dengan Shaklee 😍
Permulaan perkenalan saya ialah bersama SET PENYUSUAN IBU SHAKLEE



Hari pertama berkenalan dengan produk Shaklee



Masa mengandungkan Azib Zahin terfikir juga mau ambil Shaklee sebagai supplement tapinya adalah mulut-mulut sumbang mengatakan SOYA tidak baik untuk kulit bayi yang bakal lahir,  kononnya nanti bayi kena ekzema. Sangat mahal Shaklee itu nanti tidak mampu bagus ambil vitamin hospital bagi percuma,  bertapa beratnya tuduan mereka terhadap produk hebat ini tetapi telah berjaya mempengaruhi minda separa sedarku.


Kenapa saya nekad mencuba Shaklee sebagai pemangkin air susu?

1. Kerana yakin Shaklee ini SELAMAT
Lain sebenarnya naluri ibu ni, bila melibatkaan anak-anak kita akan pastikan semuanya selamat sebab memang niat susukan sehingga 2 Tahun. Ketika entry ini di tulis AzibZahin berusia 2Y3M3D dan masih menyusu badan.

2. Saya 'Die Hard Fan' si Rara anak kepada Master Aya

Rara ni puteri bongsu Master Aya, dapat lihat dia membesar dengan jayanya. Nekad Master Aya susukan Rara siap buatkan Rara pure potong cube susu EBM so awesome di kaca mataku. Sampai sekarang pun Rara masih menyusu badan. Apa yang tertariknya saya melihat Master Aya having so much fun dengan kehidupannya dan tolong banyak orang. Bestkan ikatan kami dalam Shaklee boleh kongsi-kongsi ilmu. Selain saya merupakan downline Master Aya dia banyak bagi tips-tips penyusuan yang itu yang buat saya rasa dia boleh guide saya untuk capai impian 2 Tahun perjalanan penyusuan ini.

3. Produk Shaklee Serbaguna
Masa menyusukan bayi saya nekad tidak akan ambil sebarang ubat bagi memastikan Azib Zahin tidak terganggu dengan pengambilan mana-mana ubat. Apa yang menarik tentang Shaklee ini Set Penyusuan ini membolehkan saya capai 66kg yang mana berat terakhir sebelum bersalin 82kg. Di pendekkan cerita, set ini mampu mengurangkan berat badan saya. SANGAT AWESOME OKAY 👯
Lepas tu kalau sakit, demam atau selesma hanya ambil DOSE RAHSIA selesai masalah tidak perlu jumpa doktor pun.

4. Testimoni penguna Shaklee yang menyakinkan saya
Banyak juga saya kaji dan pelajari sama ada perlukah supplement untuk banyakkan air susu. Jawapannya YES sebab penghasilan air susu mengikut badan masing-masing. Tidak semua orang mampu hasilkan begitu banyak air susu tanpa supplement yang betul.



Cukuplah bah empatkan sebab saya pilih Shaklee, namun kalau hati sudah suka tetap punyala di beli bah kan. Alah macam juga kita shopping online tu, balik-balik di tengok lepas tu jatuh suka akhirnya di beli tanpa fikir nilai duit tu. Begitulah juga ceritanya dengan Set Penyusuan Shaklee ini.



Testimoni Set Penyusuan Saya Sendiri
[Sumber Gambar Dari Intagram Personal Saya @norkarlina]



Susu saya hasilkan lemak berkrim dan penuh berkhasiat




Freezer (100L) ini khas unutk saya simpan Susu Frozen dan telah penuh dan tidak ada ruang penyimpanan.




Terpaksa cairkan susu sebab sudah expired atau melebihi simpanan 6bulan. Sejak amalkan Shaklee saya terlebih supply. Walaupun saya mempunyai 2 orang anak susuan Azka Naufal (05.01.2016) dan Mifzal Zikrullah (17.10.2016)



Insyaalah jika di beri kesempatan saya akan kongsi kejayaan perjalanan penyusuan saya selama 2 tahun ini di entry post yang lain. 


Sekiranya perlukan bantuan atau apa sahaja pertanyaan tentang dunia penyusuan mahupun pertanyaan tentang produk bolehlah mengunakan medium seperti di bawah. Saya akan usaha bantu ibu di luar sana dengan berbekal ilmu dan pengalaman yang ada Insyaallah.
📲 Massage/Whatsapp: +60138151827
💻 Fb: Norkarlina Binti Khairul Ariffin
💻 Fb Page: Supplement Ibu Lina
📸Intagram: supplementibulina
🆔 1218151

FREE CONSULTATION 'Cara Pengambilan' & 'Cara Berniaga'. Jangan lupa rebut peluang ini.

Kita ada team INDUK SHAKLEE yang paling besar di MALAYSIA #iReachFamily..

Merupakan Team Shaklee Terbesar di SABAH #PolluxFamily..
Saya Leader Terhebat di bawah Legasi #FrequencyFamily..

Pos Laju/GDX - Seluruh Malaysia

Bus/Teksi - Seluruh Sabah
COD - Sandakan/Telupid/Area Berdekatan

Comments

  1. Wow.. Hebatnya set breastfeeding shaklee ni.. Saya pun amalkan begini juga.. Dari set hamil,berpantang sampailah menyusu..best sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan bestkan...
      berpantang mcm kejap ja amal ni...mau2 hujung2 suda..

      Delete
  2. Saya mula berkenalan dengan shaklee pun sebab set penyusuan shaklee ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. salamla kita kak..aku ni sebab tercabar dgn kakakku..
      mummyku kata susuku kecil xboleh bg BF anakku..
      xpuas hatiku hehe..
      dengan ilmu akhirnya lepas juga 2 tahun..
      my sis plg lama 1y2m ^_^

      Delete
  3. Wah minta tips lina mcmna buat smpai banyak stok susu tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan pernah rasa penat pump susu..
      jangan pernah fikir mau kasi anak susu formula & jangan beli sekali pun..
      jaga masa pump, kalau rasa pump xmemberansangkan cuba pump lain..
      sepanajang pentusuan aku tukar pump 3kali..hehe..

      Delete
  4. wahhh ni sama kes dengan sya ni..asbab set penyusuan shaklee, baby tidka meraga seharian bila sy pegi kerja! sbb stok ebm banyak hihhi

    ReplyDelete
    Replies
    1. meriahkan..samapi ada dua anak susuan..satu bulan boleh hasilkan 1500oz susu..

      Delete
  5. Wahhh memang terbaik bah kan set penyusuan Shaklee..terus banyak susu ibu 😍

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah. Meriahnya susu badan. Suka tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada juga masa2 kejatuahnya ni kak..sekali pump 3oz ja..
      down gila tp buat power pump tgh malam...

      Delete
  7. Bestnya bnyk stok ebm tk baby.. x rugi kan try shaklee

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat tidak rugi.
      tp lemasla c baby xboleh nmpk ibunya..
      baru pulang kerja dr ICU ka terpaksa tapuk2 p mandi..
      kalau x dia mau myusu terus..

      Delete
  8. Ni testimonial paling win ni. Sedapnya tengok EBM tuuuu... lemak berkrim!

    ReplyDelete
  9. Terbaik la.. saya pun amal set penyusuan ni, walaupun nda semeriah ini tapi banding anak 1st memang 200% la juga bezanya.

    ReplyDelete
  10. Wah, seriously banyak stok susu 😍

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts